Combineer supplementen met bodyweight trainingsschema's
 



Lichaamsgewicht oefeningen zijn krachttrainingsoefeningen waarbij je geen gewichten of machines nodig hebt, aangezien het eigen gewicht van de persoon weerstand biedt tegen de zwaartekracht zou je dat kunnen vergelijken met de gewichten in de sportschool. Er wordt erkend dat lichaamsgewichtoefeningen een aantal specifieke vaardigheden kunnen verbeteren, zoals kracht, uithoudingsvermogen, snelheid, flexibiliteit, coördinatie en evenwicht. Dit soort krachttraining is gegroeid in populariteit voor zowel recreatieve als professionele atleten, met een scala aan sportdisciplines die lichaamsgewichtbestendigheidstraining gebruiken als onderdeel van hun fitnessprogramma's.

Ooit gehoord van: Calisthenics of Street workout? Dit zijn de meer extreme varianten die zich richten op training met je eigen lichaam als gewicht of weerstand. Lichaamsgewichtstraining maakt gebruik van eenvoudige vaardigheden of oefeningen zoals duwen, trekken, hangen, buigen, draaien en balanceren. Bewegingen zoals pull-ups, push-ups en sit-ups zijn enkele van de meest voorkomende lichaamsgewicht oefeningen die we kennen. Het is ook heel gemakkelijk en leuk om die oefeningen thuis te doen. Dat maakt het mogelijk om trainen en fit te worden in je eigen woonkamer, je hebt niet eens een fitnessabonnement nodig! Dat is een van de redenen waarom mensen besluiten om met lichaamsgewicht te trainen, om elke maand een redelijk bedrag te kunnen besparen. Een andere reden dat mensen met alleen lichaamsgewicht gaan trainen is omdat het hen in staat stelt om meer nieuwe oefeningen, bewegingen of trucs te leren die ze niet zouden hebben geleerd tijdens het trainen in de sportschool. Natuurlijk zijn er voor- en nadelen van lichaamsgewichtstraining. U kunt tips en trucs lezen voor lichaamsgewichtstraining in onze blog, maar laten we nu eerst even over een paar voor- en nadelen gaan.

Lichaamsgewicht oefeningen activereren meerdere spiergroepen, door het gebrek aan isolatie en de behoefte aan meerdere spieren om een ​​beweging goed te kunnen uitvoeren. Bijvoorbeeld, bij een push-up moet het lichaam een ​​rechte lijn vormen, en de elleboog moet van een rechte hoek naar de kleinste hoek bewegen, en dus de kernspieren (buik en achterrug), borstspieren, triceps en benen zijn allemaal betrokken om die strikte vorm te krijgen. Hoewel de push-up zich richt op je borst, zijn er andere spieren betrokken bij het correct uitvoeren. In de sportschool isoleer je de spieren meer waardoor deze in massa mogelijk grotere worden dan bij trainen met eigen lichaamsgewicht. Dit is vor de een een voordeel voor de ander een nadeel.

 

Lichaamsgewicht oefeningen geven het voordeel van minimale bulk en cutting periodes die gewoonlijk worden gebruikt bij het trainen in de sportschool en het heffen van gewichten. Omdat bulking extra vet oplevert, zal het de prestatie van lichaamsgewicht oefeningen verminderen. Meer vet betekent meer gewicht waardoor het moeilijk is om jezelf op te heffen. Lichaamsgewicht oefeningen kunnen helpen bij het behouden van een laag lichaamsvet percentage, het hele jaar door!

 

Een ander groot voordeel van trainen met je eigen lichaamsgewicht is: lichaamsgewicht oefeningen hebben een veel lager risico op blessures, in vergelijking met het gebruik van machines of gewichtheffen. Houd er rekening mee dat het lagere risico op blessures voorkomt als de atleet/sporter de juiste progressies aanhoudt en niet direct over gaat naar de extreme oefeningen! Dit is een van de redenen waaarom Bodyweight Workouts verschillende 12 weekse trainings plannen voor beginners, voor intermediairs en workouts voor gevorderden atleten heeft ontworpen. Dit helpt mensen om op de juiste manier te trainen en sterker, fitter, gezonder en gelukkiger te worden!

Je kunt beginnen wanneer je wilt en trainen waar je maar wilt:

  • Trainen in je woonkamer

  • Trainen in je achtertuin

  • Trainen op het strand

  • Trainen in je hotelkamer

  • Je kunt in principe trainen waar je maar wilt!

Dat is het geweldige van lichaamsgewicht training; je hebt geen fitnessruimte of machines nodig om fit te worden, alles wat je nodig hebt is je eigen lichaamsgewicht!

Een nadeel is dat het gewicht dat u opheft nooit groter is dan het gewicht van uw eigen lichaam. Dit kan het een beetje moeilijker maken om het juiste intensiteitsniveau te bereiken. U kunt het aantal herhalingen verhogen. Een andere mogelijkheid om het juiste niveau te bereiken is het toevoegen van gewicht aan uw eigen lichaamsgewicht. Maar wees nu bewust van mogelijke kans op blessures, voeg niet te veel toe!

Voor vrouwen, in het algemeen, kan het ook moeilijker zijn om oefeningen te doen met betrekking tot het eigen lichaamsgewicht. Dit is niet stimulerend.. Er zijn ook lichaamsgewicht trainingsplannen voor vrouwen met de juiste richtlijnen. Vrouwen kunnen het ook!!

Bodyweight Workouts maakt het mogelijk voor iedereen, met verschillende fitness niveaus, een gratis lichaamsgewicht trainingsplan te vinden dat past bij hun behoeften. Er zijn 12 weken lichaamsgewicht trainingsplannen en een Premium Workout & Voeding Plan. De trainingsplannen kunnen gratis gedownload worden en het premium workout en voedingsplan kun u aanschaffen tegen een lage prijs!


Start vandaag met een trainingsschema van Bodyweight Workouts