Gezonde maaltijden van Bodyweight Workouts
Een variatie van trainen met eigen lichaamsgewicht is de opkomende (nieuwe) sport genaamd 'Calisthenics'. Deze variatie van lichaamsgewichtstraining kan gezien worden als extreem en zwaarder. Veel tieners die geïnspireerd worden op video's op YouTube en Facebook, starten vaak individueel met deze sportl. Het mooie aan deze sport is dat je een lange weg kan komen met het bekijken en kopiëren van anderen die al gevorderd zijn. Er zijn veel video's en artikelen beschikbaar die uitleggen hoe u verschillende calisthenics oefeningen kunt doen. Maar niet alleen tieners proberen deze soort van lichaamsgewicht training, iedereen kan het!

Calisthenics in essentie:

"Calisthenics zijn oefeningen die bestaan ​​uit een verscheidenheid aan bewegingen lopen, staan, trekken, duwen, enz. - vaak uitgevoerd ritmisch en over het algemeen zonder apparatuur of machines. Het zijn in wezen lichaamsgewichtstrainings oefeningen. Ze zijn bedoeld om de kracht te vergroten, flexibiliteit te verbeteren, door bewegingen zoals het trekken of duwen, buigen, springen of zwaaien, waarbij alleen het lichaamsgewicht van de weerstand gebruikt wordt, meestal uitgevoerd in samenhang met strekken. Door de kracht en variatie kun je met calisthenics de voordelen van spierconditie, het verbeteren van vaardigheden zoals balans, behendigheid en coördinatie enorm goed trainen."

Dit klinkt misschien een beetje saai, maar calisthenics is alles behalve saai! Na veel training kun je na een tijdje veel nieuwe, vette oefeningen en trucs leren. Laten we een paar bekende calisthenics-bewegingen benomen:

  • Muscle ups
  • Human flag
  • Front lever
  • Back lever
  • Handstand
  • en nog veel meer moves!

Dit zijn de meer geavanceerde (statische) calisthenics oefeningen die veel training en kracht vereisen. Er zijn ook veel calisthenics freestyle moves zoals:

  • Muscle up 360
  • Pull up 360
  • Shrimp flip
  • Bar jump
  • 180 regrab
  • etc

Het goede is: je kunt dit alles zelf leren! Je hebt veel kracht, vastberadenheid en zeker geduld nodig, maar je kan heel trots zijn wanneer je doel na doel bereikt. Nog iets moois aan deze sport is, bijna overal ter wereld zijn er calisthenics parken om te trainen en andere mensen te ontmoeten die dezelfde sport beoefenen. Er is een goede vibe onder de mensen die calisthenics doen, je kan snel van elkaar leren.

Er zijn zelfs veel calisthenics of street workout wedstrijden. Een beroemde wedstrijd heet: The Battle of the Bars, georganiseerd door de WCO. De World Calisthenics Organization (WCO) gevestigd in Los Angeles, CA. organiseert een reeks competities, wereldwijd bekend als The Battle of the Bars (R). Het WCO heeft de eerste reeks regels voor ware 1 vs 1 wedstrijden gemaakt, waaronder gewichtsklassen, timed round systeem, originele beoordelingscriteria en een 10-punts must-systeem, waardoor het toenemende aantal atleten wereldwijd een kans krijgt om te concurreren in deze wereldwijde competities. Maar er zijn nog veel meer lokaal georganiseerde street workout of calisthenics wedstrijden die u kunt bezoeken of meedoen.

Dus goede bewegingen, leuke manier van trainen, een goede vibe en gratis calisthenics trainingsplannen beschikbaar in verband met lichaamsgewicht training voor jou. Genoeg redenen om dit soort fitness te overwegen, toch? Word vandaag nog lid van de Bodyweight Workouts community!


kant-en-klare gezonde maaltijden van BW